1000290511 |
Treball cooperatiu entorn la creativitat i els llenguatges i pràctiques artístiques contemporànies a partir de la col•laboració entre escoles, instituts i els programes artístics de Can Felipa |
2015-2016 |
Curs. Primària-Secundària |
|
|
|
15/10/2015 - 25/5/2016 (30 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
Lloc per determinar |
|
(Catalunya)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En el marc d’un treball cooperatiu entre tots els participants al seminari i prenent com a punt de partida la possibilitat d’us dels recursos que ofereix el Centre Cívic Can Felipa ( espai expositiu i auditori ) i el capital humà i cognitiu vinculat als seus programes d’arts visuals i arts escèniques ( creadors i projectes artístics),
aquest seminari proposa una reflexió practica sobre l’ús interdisciplinari dels formats i llenguatges artístics emergents feta a partir del disseny i realització d’activitats i seqüencies educatives que vinculin l’aula el barri. El seminari és l’espai per reflexionar i portar a la pràctica propostes que donin resposta als interessos dels participants i a les necessitats de cada context i entorn educatiu. Unes propostes que es puguin concretar en un marc comú de treball, en activitats instrumentals durant el curs i una exposició, esdeveniment o publicació final.
|
| |
Objectius |
-Crear una metodologia pedagògica que permeti conjugar els objectius propis del procés de creació i els objectius d’aprenentatge dels cicles.
-Aportar eines, referents i recursos per aprofundir en l’ús dels llenguatges i formats artístics.
-Aportar metodologies i eines de reflexió crítica que es puguin utilitzar amb els i les alumnes
-Donar pautes per al treball transversal i integrat de les matèries implicades en els projectes.
-Compartir l’experiència entre tots els participants en un procés de pràctica reflexiva
-Aportar les eines per treballar el llenguatges escrit, oral, corporal i visual en el projecte
-Aportar eines de treball que ajudin a fer del vincle entre aula i barri un recurs d’aprenentatge.
-Aprofundir en el treball en xarxa entre escoles i instituts en un marc de relacions de proximitat
-Explorar les possibilitats de un marc de col•laboració estable entre Escoles i Instituts en relació amb els programes artístics de Can Felipa.
|
| |
Continguts |
•Presentació i contextualització de la proposta i dels participants i les seves pràctiques habituals.
•Presentació de Can Felipa, els seus programes i funcionament així com els projectes expositius i les propostes escèniques i visuals d’enguany.
•Identificació de les expectatives. Reptes personals i comuns dels participants.
•Elaboració d’un punt de partida comú i relació amb els treballs seleccionats a Can Felipa.
•Disseny de les activitats i projectes en funció de la realitat de cada participant.
•Sessió de debat sobre les propostes
•Vistes( si s’escau) dels grup classe a Can Felipa
•Sessions (2) de seguiment i avaluació entorn a la implementació de les propostes a l’aula
•Disseny conjunta de l’acció o activitat final ( exposició, document, etc)
•Activitat de tancament final
•Avaluació de la proposta de seminari estable.
|
| |
Formador/a |
Cristian Añó Froilich /Joana Hurtado
|
| |
| |
Persones destinatàries |
Mestres i professors no necessàriament vinculats a assignatures d’educació artística
Seminari dirigit preferentment a mestres, professors i Escoles i Instituts del barri de Poble Nou i Districte de Sant Martí
|
| |
E-mail |
lvallve.ceb@gencat.cat
|
| |
|
|